Λοιπόν, ποια είναι η διαφορά μεταξύ inbound marketing και outbound marketing; Αυτό το άρθρο θα σας εξηγήσει τα οφέλη και τα μειονεκτήματα κάθε στρατηγικής.
Τι είναι το Outbound Marketing;
Το outbound marketing είναι μια παραδοσιακή μέθοδος μάρκετινγκ όπου μια επιχείρηση προσπαθεί ενεργά να προσεγγίσει και να προσελκύσει πιθανούς πελάτες. Το outbound marketing περιλαμβάνει δραστηριότητες όπως εμπορικές εκθέσεις, direct διαφημίσεις και cold calling. Πολλές φορές το outbound marketing είναι δαπανηρό και το ROI είναι πολύ χαμηλότερο από το inbound marketing.
Είδη Outbound Marketing
- Τηλεοπτικές/ραδιοφωνικές διαφημίσεις
- Τηλεμάρκετινγκ
- Cold Calling
- Διαφήμιση σε εφημερίδα
- Απευθείας αλληλογραφία (μπροσούρες, καρτ ποστάλ, κατάλογοι)
- Social media direct ads
Τι είναι το Inbound Marketing;
To inbound marketing περιγράφει κάθε μέθοδο μάρκετινγκ που προσελκύει το δυνητικό κοινό σας. Αυτό σημαίνει ότι προσελκύετε το κοινό σας αντί να προωθείτε τo brand σας με direct διαφημιστικά μηνύματα. Γι’ αυτόν τον λόγο το inbound marketing αναφέρεται συχνά ως μάρκετινγκ “έλξης”, καθώς τραβάει τον πελάτη προς τo brand σας ή το σύστημα των πωλήσεών σας.
Είδη Inbound Marketing
- SEO και PPC
- Blogs
- Social Media
- Video Content
- Ebooks
- Infographics
- Podcast και διαδικτυακά σεμινάρια
Ο μέσος άνθρωπος σήμερα κατακλύζεται από τουλάχιστον 2.000 διαφημιστικά μηνύματα την ημέρα και βρίσκει όλο και περισσότερους τρόπους για να τα αποκλείσει, όπως προγράμματα αποκλεισμού διαφημίσεων, φιλτράρισμα ανεπιθύμητων μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου κι άλλα.
Ποια είναι η διαφορά μεταξύ inbound marketing και outbound marketing;
Το outbound marketing βασίζεται στην αγορά διαφημίσεων, στη μεγιστοποίηση της αναγνωσιμότητας και της έκθεσης της επωνυμίας έτσι ώστε οι άνθρωποι να ανταποκρίνονται αγοράζοντας το προϊόν σας.
Το inbound marketing, από την άλλη πλευρά, εστιάζει στην προσέλκυση κοινού με εξαιρετικό περιεχόμενο που ευθυγραμμίζεται με τα ενδιαφέροντά τους, στην οικοδόμηση της ευαισθητοποίησης και της αφοσίωσης και στην καλλιέργεια του κοινού μέχρι να μετατραπεί.
Αντί να διαφημίζεστε τυφλά σ’ ένα μεγάλο κοινό που μπορεί να μην ενδιαφέρεται για το προϊόν σας ή να μην είναι δεκτικό στα μηνύματά σας, το εισερχόμενο μάρκετινγκ φέρνει πελάτες κοντά σας επειδή στοχεύετε κοινό που ενδιαφέρεται ή αναζητά ενεργά τις υπηρεσίες ή τα προϊόντα σας.
Μια άλλη μεγάλη διαφορά μεταξύ inbound marketing και outbound marketing είναι ότι ενώ το outbound marketing χρησιμοποιεί τόσο offline όσο και διαδικτυακές τακτικές, το inbound marketing εστιάζει κυρίως στο διαδικτυακό.
Ας ρίξουμε μια ματιά σε μια επισκόπηση των διαφορών μεταξύ inbound κι outbound marketing:
Τι είναι πιο αποτελεσματικό, το inbound marketing ή το outbound marketing;
Παρά το γεγονός ότι το outbound marketing είναι η παραδοσιακή επιλογή, εξακολουθεί να προσφέρει στις επιχειρήσεις ένα ευρύ φάσμα πλεονεκτημάτων.
Όλο και περισσότερο οι επωνυμίες χρησιμοποιούν μια omnichannel στρατηγική για να προσεγγίσουν το κοινό/στόχο τους όπου κι αν βρίσκονται, στο διαδίκτυο, στο κατάστημα και σε κινητές συσκευές. Το outbound marketing είναι ένα βασικό στοιχείο σε μια omnichannel στρατηγική προσελκύοντας την προσοχή του κοινού ακόμα κι όταν δεν είναι στις οθόνες του.
Επιπλέον, το outbound marketing μπορεί να βοηθήσει μια επιχείρηση να αυξήσει την αναγνωσιμότητά της στο ευρύ κοινό και να εστιάσει στις μετατροπές πελατών.
Ωστόσο, το outbound marketing έχει και τα μειονεκτήματά του. Μπορεί να είναι ακριβό κι αυτές οι δαπάνες δεν αποφέρουν πάντα τα αποτελέσματα μάρκετινγκ στα οποία ελπίζει μια επιχείρηση.
Αναφορικά με το inbound marketing, ένα από τα μεγαλύτερα οφέλη του είναι το χαμηλότερο κόστος.
Έχει αποδειχθεί ότι οι inbound δυνητικοί πελάτες κοστίζουν περίπου 60% λιγότερο από τους outbound δυνητικούς πελάτες και το 80% των υπευθύνων λήψης επιχειρηματικών αποφάσεων λένε ότι προτιμούν να μάθουν για μια επωνυμία μέσω μιας σειράς άρθρων κι όχι μέσω μιας διαφήμισης. To μειονέκτημα του inbound marketing είναι ότι μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως τακτική μόνο στο digital marketing.
Εν κατακλείδι, ζυγίζοντας τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα του inbound marketing έναντι του outbound marketing, θα αρχίσετε να έχετε καταλαβαίνετε ποια στρατηγική μάρκετινγκ είναι καλύτερη για την επιχείρησή σας. Δεν χρειάζεται να αποκλείσετε καμιά από τις δύο τακτικές, ειδικά εάν έχετε μεγάλο διαφημιστικό προϋπολογισμό.