Τι είναι το Marketing Funnel;

Τι είναι το Marketing Funnel;

Το marketing funnel, γνωστό και ως sales funnel, είναι ένας οδικός χάρτης που καθοδηγεί τους πιθανούς πελάτες από την πρώτη τους αλληλεπίδραση με μια επιχείρηση στο τελικό στάδιο που είναι η μετατροπή τους. Η μετατροπή αυτή μπορεί να είναι μια αγορά, η συμπλήρωση μιας φόρμας ή κάποιος άλλος στόχος που έχετε θέσει.

Τα κανάλια επικοινωνίας τα οποία μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε για τη δημιουργία ενός funnel είναι πολλά και μπορούν να δουλέψουν και συνδυαστικά.  Παράδειγμα: paid ads, social media, content marketing και πολλά άλλα κανάλια.

Στην American Marketing πιστεύουμε ότι ο καλύτερος τρόπος για την δημιουργία ενός funnel είναι τα paid ads.

Ποια είναι τα στάδια του marketing funnel

Το marketing funnel μπορεί να χωριστεί σε 3 στάδια. Άλλες φορές σε 4 ή και σε 5 στάδια ανάλογα με τον τρόπο που θέλουμε να δημιουργήσουμε την στρατηγική μας. Εμείς θα μιλήσουμε για τα 3 στάδια ώστε να μπορεί να γίνει όσο πιο κατανοητό.

Τα 3 στάδια στο funnel μας αποτελούνται από το:

  • TOFU (Top of funnel)
  • MOFU (Middle of funnel)
  • BOFU (Bottom of funnel)

Τα σημεία αυτά θέλουν διαφορετική προσέγγιση ώστε να μπορέσουμε να κατευθύνουμε το κοινό μας στο τελικό στάδιο που είναι η μετατροπή.

1o Στάδιο: Awareness (TOFU)

Αυτό είναι το στάδιο που το κοινό μας συνειδητοποιεί το πρόβλημα που αντιμετωπίζει ή μια ανάγκη και ψάχνει λύσεις. Η λύση μπορεί να είναι το προϊόν ή η υπηρεσία σας και μ’ αυτόν τον τρόπο η επιχείρησή σας γίνεται αντιληπτή από το κοινό σας. Αυτό μπορεί να γίνει με διάφορους τρόπους. Για παράδειγμα, κάποιος μπορεί να αναζητήσει για το πρόβλημα που έχει στην Google και να διαβάσει ένα άρθρο σας ή να δει μια διαφήμιση σας στα social media. Μερικές φορές ο χρήστης αφού έρθει σε πρώτη επαφή με την επιχείρησή σας μπορεί να προβεί κατευθείαν στην αγορά κι αυτό συμβαίνει επειδή οι συνθήκες μπορεί να το ευνοούν.

2o Στάδιο: Interest  (MOFU)

Μετά την αναγνώριση ενός προβλήματος ή μιας ανάγκης, ο χρήστης αρχίζει κι αναζητεί περισσότερες πληροφορίες για τις λύσεις που υπάρχουν στην αγορά. Μπορεί να συγκρίνει τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας με τους ανταγωνιστές σας ή τις τιμές σας. Αυτό είναι το στάδιο όπου το κοινό σας χρειάζεται όσο το δυνατόν περισσότερες πληροφορίες από εσάς για να του δείξετε ότι είστε η κατάλληλη λύση.

3o Στάδιο: Action (BOFU)

Σ’ αυτό το στάδιο το κοινό σας είναι έτοιμο ή σχεδόν έτοιμο ώστε να προχωρήσει σε μία λύση για το πρόβλημα ή την ανάγκη που έχει. Έχει αναζητήσει τις επιλογές του και θέλει να διαλέξει την καλύτερη δυνατή. Εδώ, θα πρέπει να έρθετε όσο πιο κοντά γίνεται με τον υποψήφιο αγοραστή ώστε να διαλέξει εσάς.

Πώς να δημιουργήσετε ένα marketing funnel;

Ας δώσουμε ένα παράδειγμα ώστε να καταλάβετε καλύτερα στην πράξη πως θα φτιάξετε marketing funnel μιας επιχείρησης.

1o Στάδιο: Αwareness (TOFU)

Σ’ αυτό το στάδιο μπορείτε:

  • Να δημιουργήσετε περιεχόμενο στο blog σας σχετικά με τις υπηρεσίες ή τα προϊόντα που προσφέρετε. Έτσι, οι χρήστες μπορεί να αναζητήσουν το πρόβλημα που αντιμετωπίζουν και να σας βρούνε. 
  • Να δημιουργήσετε διαφημίσεις ώστε να εμφανιστείτε σε χρήστες που πιθανόν να χρειάζονται μια λύση στην ανάγκη ή στο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν.
  • Να διαφημίσετε μια landing page με την επεξηγηματική λύση του προβλήματος του ή της ανάγκης που μπορεί να έχει ο χρήστης.

2o Στάδιο: Interest  (MOFU)

Σ’ αυτό το στάδιο θα πρέπει να δώσετε περισσότερη πληροφορία στον χρήστη ώστε να μάθει περισσότερα για τα προϊόντα, τις υπηρεσίες και την επιχείρησή σας.

Εδώ, μπορείτε:

  • Να δημιουργήσετε case studies για το πως βοηθήσατε τους προηγούμενους πελάτες σας.
  • Να δείξετε τις κριτικές από τους πελάτες σας.
  • Να δείξετε πως εσείς μπορείτε να βοηθήσετε καλύτερα το κοινό σας και τα σημεία που σας ξεχωρίζουν από τους ανταγωνιστές σας.

3o Στάδιο: Action (BOFU)

Σ’ αυτό το στάδιο έχετε κάνει ήδη το 99% της δουλειάς και το μόνο που έμεινε είναι να μετατρέψετε το κοινό σας σε πελάτες.

Για να το πετύχετε αυτό μπορείτε:

  • Να καλύψετε κάθε ενδοιασμό που μπορεί να έχει το κοινό σας με κριτικές πελατών, case studies, επιστροφή χρημάτων, δωρεάν δοκιμή προϊόντος ή υπηρεσίας.
  • Να του δώσετε μια προσφορά.
  • Να τον φέρετε πιο κοντά σε σάς με μια δωρεάν εκτίμηση, αν παρέχετε υπηρεσία.
  • Να προσφέρετε πλάνα πληρωμών.

Συνοψίζοντας  

To marketing funnel είναι ένας αποτελεσματικός τρόπος ώστε να μετατρέψουμε του κοινό μας σε πελάτες. Για να μπορέσουμε να έχουμε τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα θα πρέπει να προσφέρουμε σε κάθε πιθανό πελάτη την σωστή πληροφορία που χρειάζεται την κατάλληλη στιγμή. Έτσι, μπορούμε να τον μετακινούμε από το αρχικό στάδιο του funnel στο τελευταίο ωσότου να ολοκληρωθεί η μετατροπή.

Περισσότερα άρθρα

Στρατιγική
Πληρωμένα Μέσα
Δημιουργία προωθητικού Υλικού
Κατασκευή Ιστοσελίδας

Lead Generation

Make Up Your Senses

Lead Genaration

Make Up Your Senses

Η Πρόκληση

Η εταιρεία Make Up Your Senses, με πάνω από 20 χρόνια στην εκπαίδευση στον τομέα της ομορφιάς, ήθελε να διευρύνει την παρουσία της και στην διαδικτυακή εκπαίδευση, η οποία αυξήθηκε κατακόρυφα στην εποχή των περιορισμών κατά του COVID 19. Η πρόκληση της σχολής ήταν να πείσει τους ενδιαφερόμενους για την αποτελεσματικότητα των μαθημάτων, καθώς τα μαθήματα make up αποτελούν ένα πρακτικό μάθημα.

Η διαδικασία

Προκειμένου να μηδενίσουμε τους ενδοιασμούς που πιθανόν να είχαν οι ενδιαφερόμενοι, δημιουργήσουμε μία διαφημιστική προβολή στην οποία παρουσιάζαμε αναλυτικά τα μαθήματα, τα οφέλη των προγραμμάτων καθώς και τον τρόπο διεξαγωγής τους. Δίναμε, επίσης, 15 μέρες επιστροφή χρημάτων σ’ οποίον μαθητή δεν ήταν ευχαριστημένος με το πρόγραμμα. Μ’ αυτόν τον τρόπο ο ενδιαφερόμενος μπορούσε να είναι πιο σίγουρος για το πρόγραμμα χωρίς να νιώθει ότι έχει χάσει κάτι.

Ο τρόπος παρουσίασης της σχολής αλλά και των προγραμμάτων έγινε μέσω μίας landing page στην οποία μπορούσαμε να επισημάνουμε όλα τα σημαντικά σημεία που ξεχώριζαν τόσο την σχολή όσο και τα προγράμματα.

Στο κομμάτι των Facebook ads, δημιουργήσαμε διαφημιστικά σύνολα τα οποία ξεχώριζαν με το δημιουργικό τους και μπορούσαν να τραβήξουν την προσοχή των χρηστών. Επίσης, οι διαφημίσεις δημιουργήθηκαν σε direct response marketing ώστε η ανταπόκριση των χρηστών να είναι πιο άμεση.

Το αποτέλεσμα

Η σωστή στρατηγική σε συνδυασμό με την σωστή υλοποίησή της στο κομμάτι της landing page και των διαφημίσεων, εκτόξευσε τις νέες εγγραφές στα διαδικτυακά μαθήματα της Make Up Your Senses.

LEADS
0
ΕΓΓΡΑΦΕΣ
0
ROI
0 %

Δια ... της τροφής Campaigns

Η Πρόκληση

Η διατροφολική εταιρεία Δια … της τροφής ήθελε να αυξήσει τους συμμετέχοντες στο προγραματισμένο live stream αλλά και τις επαφές των πελατών της.

Η διαδικασία

Δημιουργήσαμε στοχευμένες ενέργειες μέσα στα κανάλια επικοινωνίας Facebook και Instagram (όπως την στόχευση των ατόμων που έχουν αλληλεπιδράσει πρόσφατα με την εταιρεία) ώστε να αυξήσουμε τους συμμετέχοντες στο live streaming. Για την αύξηση των επαφών δημιουργήσαμε ένα ebook το οποίο προωθήσαμε μέσα από τα social media.

Το αποτέλεσμα

Το live stream είχε μεγάλη αποδοχή απο τον κόσμο στο οποίο βοήθησε η στοχευμένη προώθηση. Επίσης, οι επαφές των πελατών της εταιρείας αυξήθηκαν κατά 80%+.

Aesthetix Clinic Campaign

Η Πρόκληση

Η Aesthetix Clinic ήθελε να αυξήσει άμεσα τους πελάτες της αλλά και να αυξήσει το κέρδος απο την σχετική επένδυση στα social media (ROI).

Η διαδικασία

Η American Marketing ανέλυσε τις πιο δημοφιλείς υπηρεσίες και δημιουργήσε καμπάνιες άμεσης προσέλκυσης πελατών, οι οποίες κέντριζαν το ενδιαφέρον του κοινού. Στόχος μας ήταν να δημιουργήσουμε καμπάνιες με έμφαση στο δημιουργικό αλλά και την κειμενογράφιση.

Το αποτέλεσμα

Η επιτυχία μιλάει από μόνη της! Οι πελάτες αυξήθηκαν άμεσα αλλά και το κόστος της επένδυσης επιστράφηκε πίσω κατά 400%.

Lead Generation

Φροντιστήριο Ορόσημο

Lead Generation

Φροντιστήριο Ορόσημο

Στόχος μας ήταν η προσέλκυση καινούργιων εγγράφων για την νέα χρόνια 2022.

Το Project χωρίστηκε σε 3 φάσεις.

Research     

Οι υποψήφιοι πελάτες μας χωρίστηκαν σε δυο ομάδες:   Γονείς και Μαθητές.

 Γονείς: Δεν γνωρίζαμε την ακριβή τους ηλικία όποτε θα έπρεπε να κάνουμε μια έρευνα και βρούμε το μέσο όρο στην ηλικία των γυναικών που γινόντουσαν πρώτη φορά μητέρες στην Ελλάδα πριν από 15-16 χρόνια.

Ύστερα από λεπτομερή έρευνα στην Ελληνική Στατιστική Αρχή, βρήκαμε το μέσο όρο και κινηθήκαμε 5 έτη πιο κάτω και αντίστοιχα.

Κανάλια επικοινωνίας: Facebook, Google

Μαθητές: Γνωρίζαμε ότι οι μαθητές θα φοιτούσαν στην Α’ και Β’ Λυκείου. Οι μαθητές αυτοί βρίσκονται στην ηλικία των 15-16 ετών οπότε η στόχευση ήταν εύκολη.

Κανάλια επικοινωνίας: Facebook, Instagram

Strategy

Θα έπρεπε να δημιουργήσουμε διαφορετικές καμπάνιες για τα δυο διαφορετικά κοινά μας αλλά και να τραβήξουμε την προσοχή από τους ανταγωνιστές μας.

Επιλέξαμε τα Media που χρησιμοποιεί η κάθε ομάδα, τα σημεία που τραβάνε περισσότερο την προσοχή(placement) και τον τύπο διαφήμισης Ad Objective.

Γονείς: Lead Generation

(Η μεγαλύτερη ηλικία δεν έχει εξοικειωθεί ακόμα με το διαδύκτιο και τα Lead ads μας πρόσφεραν την λύση για γρήγορη και εύκολη καταχώρηση στοιχείων).

Μαθητές: Conversions

Δημιουργήσαμε μια Landing Page για τους μαθητές όπου περιείχε όλες τις πληροφορίες που χρειάζονταν για να επιλέξουν το φροντιστήριο και να προχωρήσουν στην εγγραφή!

Για να ξεχωρίσουμε από τους ανταγωνιστές αλλά και να τραβήξουμε την προσοχή των target groups μας δημιουργήσαμε μια προσφορά για τους μαθητές της Α’ και Β’ Λυκείου όπου προσφέραμε τα δίδακτρα του Σεπτέμβρη δωρεάν.

Execution

Η εκτέλεση έγινε με βάση την παραπάνω στρατηγική και την παραμετροποίηση κάποιων στοιχείων ώστε οι καμπάνιες να αποδώσουν στο μέγιστο των δυνατοτήτων τους!

Τι πετύχαμε

REACHED
0
FREQUENCY
0
IMPRESSIONS
0
LEADS
0
COST / PER LEAD
0
CONVERSION RATE
0 %

Social Media Ads

Laser Ηλιούπολης

Social media Ads

Laser Ηλιούπολης

Η Πρόκληση

Το Laser Ηλιούπολης, ένα δερματολογικό ιατρείο που προσφέρει ιατρικές και αισθητικές υπηρεσίες ήθελε να προσελκύσει άμεσα νέους πελάτες για τις αισθητικές υπηρεσίες αξιοποιώντας τη δύναμη των social media.

Η διαδικασία

Συλλέξαμε όλες τις πληροφορίες που αφορούσαν τις υπηρεσίες τις οποίες θα διαφημίζαμε με σκοπό να κατανοήσουμε όλα τα pain point των πελατών. Έτσι, ήταν πιο εύκολο για μας να επικοινωνήσουμε τις λύσεις στα προβήματα τα οποία αντιμετώπιζαν. Για να κάνουμε, όμως, ακόμα πιο ελκυστικές τις υπηρεσίες δημιουργήσαμε προσφορές ώστε οι χρήστες να δράσουν πιο άμεσα για την θεραπεία που τους ενδιέφερε.

Το αποτέλεσμα

Από τον πρώτο κιόλας μήνα το Laser Ηλιούπολης είδε νέα ροή πελατών στο ιατρείο και με θετικό ROI.

LEADS
0
ΠΕΛΑΤΕΣ
0
ROI
0 %

ΔΩΡΕΑN E-BOOK:

Bγείτε πιο δυνατοί από την καραντίνα επιλέγοντας τον σωστό τρόπο σκέψης.

Σε αυτό το ebook θα μάθετε πώς μπορείτε βγείτε πιο δυνατοί προσέχοντας την διατροφή σας, την ψυχολογία σας και το σώμα σας.

Θα μάθετε:

  • Έξυπνες συμβουλές για να ελέγξετε τη λιγούρα σας.
  • Πως να ελέγξετε τα αρνητικά συναισθήματα που σας οδηγούν σε σειρά αρνητικών ενεργειών.
  • Πρακτικές για να διατηρήσετε και να φροντίσετε τη ψυχολογία σας σε συνθήκες αυτό-απομόνωσης
  • Συμβουλές για το πώς να γυμνάζεστε σωστά.

Εγγραφείτε στο Newsletter μας και κατεβάστε ΕΝΤΕΛΩΣ ΔΩΡΕΑΝ
το E-BOOK δια…της Τροφής!

Ονομάζομαι Άξελ Τουσάι και είμαι o ιδρυτής της American Marketing.

Από την παιδική μου ηλικία δύο στοιχεία μου μετέδωσαν οι γονείς μου: 1)Αν θες να πετύχεις στην ζωή σου να είσαι σωστός προς τους συνανθρώπους σου και 2) να δουλεύεις σκληρά για τους στόχους σου.

Άλλωστε οι γονείς μου τα έδειχναν στην πράξη, γεγονός που με βοήθησε να τα υιοθετήσω και να χρησιμοποιώ την ίδια φιλοσοφία στους πελάτες μου, με τους οποίους πάντα χτίζω γερές σχέσεις εμπιστοσύνης αλλά και ταυτόχρονα εργάζομαι σκληρά ώστε να φέρω τα επιθυμητά αποτελέσματα!

Αν τύχει να συνεργαστούμε αυτά μπορείς να περιμένεις από την συνεργασία μας:

1) Ειλικρίνεια σε όλους τους τομείς της συνεργασίας μας.

2) Συνεχή βοήθεια σε ό,τι αφορά την επιχείρησή σου. Είναι πιο σημαντικό για εμάς να δημιουργήσουμε μια στενή σχέση με τους συνεργάτες μας παρά μια χρηματοοικονομική σχέση.

3) Ευελιξία στην συνεργασία μας. Γνωρίζω ότι η λειτουργία μιας επιχείρησης δεν είναι εύκολη. Εμείς μπορούμε να σε καταλάβουμε και να προσαρμοστούμε στις δυνατότητές σου.

Ωραία Άξελ, αλλά ποια είναι η σχέση σου με το Digital Marketing?

Πιστεύω ότι οτιδήποτε κάνουμε στην ζωή μας προκύπτει από κάποιες μικρές στιγμές που ζούμε κατά την διάρκειά της…

Για εμένα,

Όλα ξεκίνησαν στην τετάρτη δημοτικού όταν ήθελα ένα PlayStation, όπως όλα τα παιδιά σε αυτήν την ηλικία, αλλά τελικά ο πατέρας μου αποφάσισε να μού πάρει έναν Η/Υ. Εκεί ήταν η πρώτη μου επαφή με την τεχνολογία.

Με την πάροδο του χρόνου, όσο περισσότερο μάθαινα τις δυνατότητες του υπολογιστή τόσο περισσότερο μού άρεσε!

Μεγαλώνοντας άρχιζα να χρησιμοποιώ το διαδίκτυο και εκεί άλλαξαν όλα! Ανακάλυψα έναν νέο κόσμο με ατελείωτη πληροφορία, πολλές δυνατότητες αλλά και ευκαιρίες.

Κατά την διάρκεια των φοιτητικών μου χρόνων ξεκίνησα την πρώτη μου, ας πούμε, επιχείρηση ανοίγοντας ένα Eshop χωρίς να χρειάζεται επενδύσω πολλά χρήματα γιατί δεν
χρειαζόμουν Stock.

Η ιδέα ήταν απλή. Δημιούργησα μια ιστοσελίδα με μερικά προϊόντα και όταν είχα κάποια παραγγελία, παράγγελνα τα προϊόντα από τον προμηθευτή και τα έστελνα στον πελάτη (Μεταπώληση προϊόντων).

Μέσα σε ένα μήνα είχα ξεπεράσει τα 1.000$ σε πωλήσεις. Όμως κάπου εκεί σταμάτησε η ζήτηση αφού το προϊόν που πουλούσα ήταν ένα απλό trend.

Αυτό που συνειδητοποίησα όμως εκείνη την στιγμή ήταν πως οι γνώσεις που είχα αποκομίσει από αυτήν την προσπάθεια θα μπορούσαν να βελτιωθούν και να βοηθήσουν άλλες επιχειρήσεις.

Τώρα γνώριζα τι ήθελα να κάνω στην ζωή μου!

Το ότι πούλησα μερικά προϊόντα από την Κίνα στην Αμερική, χρησιμοποιώντας μόνο έναν ηλεκτρονικό υπολογιστή, ήταν μια πρωτόγνωρη εμπειρία με απερίγραπτο συναίσθημα. Εκεί κατάλαβα την δύναμη του Marketing.

Ύστερα από αυτό ξεκίνησες την American Marketing?

Όχι! Τα ηλεκτρονικό κομμάτι το γνώριζα καλά, εξάλλου μεγάλωσα μέσα σε αυτό, όμως έπρεπε να επεκτείνω τις γνώσεις μου στο Marketing!

Έπρεπε να μάθω στην πράξη και έπρεπε να μάθω από κάπου που υπήρχε εμπειρία και γνώση για το αντικείμενο!

Έτσι προσέλκυσα τον συνιδρυτή της εταιρείας Alionas The Branding Wheel, Alex Tselidi και του ζήτησα να γίνει ο μέντοράς μου.

3 χρόνια δίπλα σε έναν επιχειρηματία με βαθιές γνώσεις στο Brand Marketing αλλά και στην επιχειρηματικότητα, με βοήθησαν να αποκτήσω γνώσεις χρόνων τις οποίες δεν θα μπορούσα να αποκομίσω σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα.

Τον ευχαριστώ πολύ για όσα έκανε για μένα και για την βοήθεια των πρώτων μου βημάτων!

Για ποιον λόγο ξεκίνησες την εταιρεία και πως μπορείτε να με βοηθήσετε;

Η εταιρεία γεννήθηκε από την αγάπη μου για επικοινωνία με τους ανθρώπους. Άλλωστε τι είναι η διαφήμιση και το marketing;
Η ικανότητα να επικοινωνούμε το σωστό μήνυμα, στο σωστό κοινό ώστε να προσφέρουμε την λύση στο πρόβλημά τους.

Πως μπορούμε να σε βοηθήσουμε:

1. Σφαιρική προσέγγιση στο marketing

Η γνώση μας δεν περιορίζεται μόνο στο digital κομμάτι. Μια επιχείρηση χρειάζεται ένα ισχυρό πλάνο marketing για να μπορέσει να αναπτυχθεί με επιτυχία σε ένα ανταγωνιστικό περιβάλλον.

2. Digital marketing

Δημιουργία αποτελεσματικών στρατηγικών online Marketing, με στόχο την κερδοφορία της επιχείρησης αλλά και την επίτευξη των στρατηγικών σου στόχων.

3. Digital transformation

Δημιουργία μιας σύγχρονης παρουσίας στο διαδίκτυο, η οποία θα ξεχωρίσει την επιχείρησή σου από τις ανταγωνιστές, αλλά ταυτόχρονα θα αποτελέσει και μέσο κερδοφορίας για εσάς.

Αν ψάχνεις έναν συνεργάτη ο οποίος θα είναι δίπλα σου και θα σε βοηθάει να πετυχαίνεις τους παραπάνω στόχους μέσω αποτελεσματικών ενεργειών digital marketing και όχι μόνο, μπορείς να με καλέσεις προσωπικά ή στο τηλέφωνο της εταιρείας .

Με εκτίμηση,
Άξελ.

Κλείσε μια δωρεάν θέση και έλα να ενημερωθείς από κοντά. s