Ας δούμε αρχικά τι είναι το lead και αργότερα θα αναλύσουμε τι είναι το lead generation και πως μπορούμε να το χρησιμοποιήσουμε ώστε να αυξήσουμε τις πωλήσεις μας.
Τι είναι το lead;
Lead είναι κάθε άτομο που δείχνει ενδιαφέρον για το προϊόν ή την υπηρεσία μιας εταιρείας. Το άτομο αυτό συνήθως μας δίνει κάποια στοιχεία ώστε να ενημερωθεί για τον προϊόν ή την υπηρεσία μας.
Παράδειγμα: Ας πούμε ότι συμπληρώνεται μια φόρμα οπού θα σας δοθεί ένα e-book ώστε να μάθετε περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την ασφάλεια υγείας. Αυτή την στιγμή είστε lead για την εταιρεία η οποία δημιούργησε το e-book και μπορεί να ακολουθήσουν emails ή ακόμα και τηλεφωνήματα ώστε να σας μετατρέψουν σε πελάτη.
Τα Leads μπορούν να χωριστούν σε δυο κατηγορίες.
Τα inbound leads και τα outbound leads.
- Τα inbound leads είναι αυτοί που έδειξαν το ενδιαφέρον τους μόνοι τους και σας βρήκαν μόνοι τους (για παράδειγμα, ήρθαν στο blog σας και εγγράφηκαν στo στο newsletter σας).
- Τα outbound leads είναι τα άτομα τα οποία δεν έδειξαν ενδιαφέρον από μόνοι τους αλλά εσείς μέσω τον ενεργειών σας, όπως διαφήμιση στα social media, cold emailing και cold calling τους μετατρέψατε σε leads.
Τι είναι το lead generation;
Η δημιουργία δυνητικών πελατών (lead generation) είναι μια διαδικασία αναζήτησης ατόμων που ενδέχεται να ενδιαφέρονται για την υπηρεσίες σας ή τα προϊόντα σας. Το lead generation μπορεί να γίνει με διάφορες στρατηγικές όπως:
- Blogging
- Email marketing
- Social media marketing
- Live events and seminars
- Website landing pages.
Αυτές είναι μερικές στρατηγικές που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για να προσελκύσετε πιθανούς πελάτες για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας. Ανάλογα με το είδος τη επιχείρησης αλλά και με το αν προσφέρει προϊόντα ή υπηρεσίες η στρατηγική ενδέχεται να διαφέρει.
Πως μπορώ να αυξήσω τις πωλήσεις μου στην πράξη μέσω του lead generation;
Η διαδικασία μπορεί να διαφέρει ανάλογα με την στρατηγική που θα ακολουθήσουμε. Τώρα θα αναλύσουμε μια στρατηγική που χρησιμοποιούμε στην American Marketing και συνήθως χωρίζεται σε 3 βήματα.
- Οι επισκέπτες ανακαλύπτουν την επιχείρησή σας μέσα από κάποια διαφήμιση που προβάλλεται σε κάποιο κανάλι επικοινωνίας όπως το Facebook, το Instagram ή την Google. Αυτή η διαφημιστική μας προβολή είναι το ad hook μας το οποίο έχει ως στόχο την δημιουργία επιθυμίας στον χρήστη ώστε να ανακαλύψει περισσότερα για τις υπηρεσίες ή τα προϊόντα μας στην landing page. Είναι καλό
- Στην landing page ο χρήστης αντλεί περισσότερες πληροφορίες για εμάς, την επιχείρηση μας, τις υπηρεσίες μας ή τα προϊόντα μας. Σε αυτό το σημείο θα πρέπει να χτίσουμε σε μεγαλύτερο βαθμό την επιθυμία του χρήστη για αυτό που το προσφέρουμε.
- Θα πρέπει να υπάρχει ένα ξεκάθαρο call to action (CTA) από την αρχή της διαφήμισης και μέσα στην landing page ώστε χρήστης να οδηγείτε σε αυτό που είναι και το τελικό βήμα. Το cta μπορεί να είναι η απόκτηση κάποιας προσφοράς, δωρεάν δοκιμής της υπηρεσίας ή το προϊόντος. Έτσι ο χρήστης θα συμπληρώσει τα στοιχεία που του ζητάμε ώστε να αποκτήσει την προσφορά μας και θα γίνει lead μας.
