Το direct response marketing είναι όταν παρουσιάζετε στο κοινό-στόχο σας μια προσφορά, όπως η συμπλήρωση μιας φόρμας δυνητικού πελάτη, η λήψη ενός ebook ή η πραγματοποίηση μιας αγοράς, σε μια προσπάθεια να το πείσετε να προβεί σε άμεση δράση.
Αυτή η στρατηγική είναι δημοφιλής στους digital marketers επειδή μπορεί να οδηγήσει σε γρήγορα αποτελέσματα στις διαφημίσεις τους.
Αυτό που διακρίνει το direct response marketing από το παραδοσιακό μάρκετινγκ είναι ότι επιθυμεί μία άμεση ανταπόκριση για άμεση απόδοση επένδυσης (ROI) αντί για αναγνωσιμότητα της παραδοσιακής επωνυμίας. Παρακάτω θα συζητήσουμε περισσότερα στοιχεία αυτών των διαφημιστικών καμπανιών.
Τα 4 βασικά σημεία του Direct Response Marketing
Οι στρατηγικές direct response marketing πρέπει να έχουν κάποια συγκεκριμένα στοιχεία ώστε να είναι αποτελεσματικές. Θα πρέπει να:
- Είναι πελατοκεντρικές
- Είναι στοχευμένες
- Περιέχουν προσφορά
- Δημιουργούν μια επείγουσα κατάσταση
Πελατοκεντρική
Για να προκαλέσετε άμεση δράση στο κοινό σας, οι διαφημίσεις σας πρέπει να είναι πελατοκεντρικές και να σχετίζονται άμεσα με την αξία που μπορείτε να τους παρέχετε, εάν ακολουθήσουν την επιθυμητή ενέργεια. Αν το κοινό σας δεν μπορεί να καταλάβει γιατί η προσφορά σας έχει σημασία γι’ αυτούς, δεν θα προβεί σε κάποια κίνηση.
Στοχευμένο
Δεν έχουν όλοι οι πελάτες σας τις ίδιες ανάγκες, επομένως οι διαφημίσεις σας πρέπει να στοχεύουν σε συγκεκριμένα είδη κοινού με εξατομικευμένα μηνύματα που μιλούν για προβλήματα που αντιμετωπίζουν (paint point τους).
Να περιέχει προσφορά
Οι direct response διαφημίσεις προτρέπουν τους χρήστες να κάνουν κάτι, επομένως μία προσφορά μπορεί να βοηθήσει ώστε να λάβουν δράση τώρα. Σε όλους αρέσουν οι προσφορές, γι’ αυτό είναι ένας λόγος παραπάνω για να αγοράσουμε!
Δημιουργία επείγουσας κατάστασης
Όλες αυτές οι διαφημίσεις δημιουργούν ένα αίσθημα επείγουσας κατάστασης ώστε να κάνουν ακόμα πιο έντονη την αίσθηση στον πελάτη ότι πρέπει να δράσει άμεσα.
Παράδειγμα
- Έχουν μείνει μόνο 2 από τις 10 δωρεάν υποτροφίες.
- Η προσφορά ισχύει για τους πρώτους 20 που θα τηλεφωνήσουν.
- Μόνο 3 διαθέσιμα κομμάτια έχουν μείνει.
Επιπλέον, είναι σημαντικό η ενέργεια στην οποία τους ζητάμε να προβούν να είναι ξεκάθαρη.
To call to action (CTA) λέει στον χρήστη ποια είναι η επιθυμητή ενέργεια, είτε πρόκειται για εγγραφή στο ενημερωτικό δελτίο είτε για αγορά.
Παράδειγμα: Απόκτησε τώρα την προσφορά, συμπλήρωσε τώρα τα στοιχεία σου για να μπεις στην κλήρωση, τηλεφώνησε τώρα, αγόρασε τώρα.
Παρακάτω θα δούμε μερικές κοινές καμπάνιες άμεσης απόκρισης που χρησιμοποιούν οι επιχειρήσεις.

