To digital customer journey ή αλλιώς «το ταξίδι του καταναλωτή» είναι ένα εργαλείο για να οπτικοποιήσετε την εμπειρία της αλληλεπίδρασης με την επωνυμία σας από τη σκοπιά του πελάτη. Αυτός ο χάρτης είναι κρίσιμος γιατί σας βοηθάει να δείτε σε ποιο σημείο του ταξιδιού βρίσκεται ο καταναλωτής από την πρώτη επαφή (την αναγνωσιμότητα της επιχείρησης) μέχρι την τελευταία (την αγορά). Μ’ αυτόν τον τρόπο μπορούμε να αλληλεπιδράσουμε με το σωστό περιεχόμενο ώστε να μεταβεί στο επόμενο σημείο.
Ας δούμε τα 3 βασικά σημεία στο digital marketing journey.
- Awareness (Αναγνωσιμότητα)
- Consideration
- Conversion (Μετατροπή)
Ας δούμε το καθένα πιο αναλυτικά καθώς και τα σημεία επαφής σε κάθε στάδιο:
Στην αναγνωσιμότητα ο καταναλωτής βλέπει για πρώτη φορά την επιχείρησή μας. Στο στάδιο αυτό θα πρέπει να δημιουργήσουμε περιεχόμενο το οποίο θα βοηθήσει το κοινό μας να καταλάβει τι κάνουμε, τι προσφέρουμε, ποιοι είμαστε. Με λίγα λόγια να συστηθούμε μαζί τους. Μ’ αυτόν τον τρόπο γινόμαστε αντιληπτοί από το κοινό που έχουμε στοχεύσει και πλέον υπάρχουμε στο μυαλό τους.
Θεώρηση: Σ’ αυτό το στάδιο ο καταναλωτής μάς γνωρίζει αλλά θέλει να ανακαλύψει περισσότερα για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που μπορεί να προσφέρει η επιχείρησή μας. Έτσι, λοιπόν, στο σημείο αυτό θα μπει στην ιστοσελίδα μας και θα ανακαλύψει τις υπηρεσίες ή τα προϊόντα μας. Θα δει για ποιον λόγο διαφέρουμε από τους ανταγωνιστές ή για ποιον λόγο ξεχωρίζουμε στην αγορά. Τώρα το κοινό που μας ενδιαφέρει έχει όλες τις λεπτομέρειες που χρειάζεται για να μεταβεί στο επόμενο βήμα, την αγορά.
Μετατροπή: Το τελικό στάδιο όπου το κοινό μας γίνεται πελάτης μας. Σ’ αυτό το σημείο ο υποψήφιος πελάτης μας γνωρίζει ακριβώς γιατί τα προϊόντα ή οι υπηρεσίες μας είναι η σωστή επιλογή γι’ αυτόν όμως πρέπει να του δώσουμε ένα κίνητρο ώστε να πάρει την τελική απόφαση της αγοράς. Για τον λόγο αυτό θα μπορούσαμε να δημιουργήσουμε ειδικές προσφορές ώστε να κάνουμε τους καταναλωτές να δράσουν άμεσα.
Ας δούμε ένα παράδειγμα ενός digital customer journey από έναν πελάτη της American Marketing.
Μ’ αυτό το παράδειγμα θα δούμε πως επιλέγουμε να επικοινωνήσουμε το μήνυμά μας με το κοινό μας στα διαφορετικά σημεία του customer journey αλλά και πως σταδιακά από την αναγνώριση της επιχείρησης μας φτάνουμε στο τελικό στάδιο της πώλησης.
Για την αναγνώριση της επιχείρησης δημιουργήσαμε καμπάνιες οι οποίες παρουσίαζαν πιάτα από το μαγειρευτό φαγητό της επιχείρησης το οποίο θα μπορούσε να είναι στο τραπέζι τους σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα.
Στο δεύτερο στάδιο δημιουργήσαμε καμπάνιες όπου το κοινό μας θα ανακάλυπτε το μενού της επιχείρησης αλλά και τους λόγους για τους οποίους κάνει το μαγειρευτό φαγητό ξεχωριστό.
Στο τρίτο στάδιο αφού το κοινό μάς γνωρίσει και μας έχει ξεχωρίσει για το τι προσφέρουμε, του δίνουμε ένα παραπάνω κίνητρο ώστε να προβεί στην αγορά. Στην συγκεκριμένη περίπτωση έγινε με μια προσφορά 3 επιλογών.
To digital customer journey πολλές φορές έχει περισσότερα touch points και σημεία από αυτά που σας δείξαμε στο συγκεκριμένο παράδειγμα. Το ταξίδι του καταναλωτή είναι πολλές φορές πολύ πιο περίπλοκο απ’ ότι φαίνεται. Στην American Marketing μπορούμε να σας βοηθήσουμε να δημιουργήσετε με επιτυχία το δικό σας digital customer journey το οποίο θα αυξήσει τις πωλήσεις της επιχείρησής σας.