Το CTA (call to action) είναι ένα λεκτικό κείμενο το οποίο προτρέπει τον χρήστη να προβεί σε μία ενέργεια. Το CTA μπορεί να είναι ένα λεκτικό πάνω σ’ ένα κουμπί, σ’ ένα εικονίδιο ή σε σκέτη μορφή κειμένου.
Το CTA το τοποθετούμε σε σημεία στα οποία θέλουμε ο χρήστης να ακολουθήσει την ενέργεια που του προτείνουμε.
Παράδειγμα: Αγόρασε τώρα, κάνε εγγραφή, συμπλήρωσε τα στοιχεία σου, απόκτησε την προσφορά τώρα, ακολούθησε την σελίδα μας, κτλ.
Γιατί είναι σημαντικό το CTA στο marketing;
To CTA παίζει καθοριστικό παράγοντα ώστε να μπορέσουμε να έχουμε τα αποτελέσματα που επιθυμούμε στις διαφημιστικές μας ενέργειες. Χωρίς το call to action οι χρήστες δεν θα πραγματοποιήσουν κάποια ενέργεια κι έτσι η προσπάθειά μας θα πάει χαμένη. To CTA θα καθοδηγήσει τον χρήστη στο funnel σας και στη συγκεκριμένη ενέργεια που ζητάτε να προβεί.
Παράδειγμα:
Μπορεί να θέλουμε να αυξήσουμε τις πωλήσεις μας.
Μπορεί να θέλουμε να αυξήσουμε τους followers στο Instagram.
Μπορεί να θέλουμε να αυξήσουμε τους συνδρομητές στην email λίστα μας.
Σε κάθε απ’ αυτές τις ενέργειες εάν δεν έχουμε το αντίστοιχο CTA, τότε ο χρήστης μπορεί να μην είναι σίγουρος που να πάει και τι να κάνει ακριβώς.
Πως να γράψετε ένα call to action που θα φέρει αποτελέσματα.
Κάθε φορά που θέλετε να προσθέτετε ένα call to action θα πρέπει να προσδιορίσετε τον στόχο και την πρόθεση που έχετε. Θέλετε να αυξήσετε τις πωλήσεις σας, θέλετε το κοινό σας να διαβάσει περισσότερο περιεχόμενο από το blog σας ή θέλετε να αυξήσετε τους followers στο Instagram;
Όταν ολοκληρώσετε αυτό το βήμα τότε μπορείτε να χρησιμοποιήσετε αυτά τα 4 tips ώστε να δημιουργήσετε ένα CTA το οποίο θα φέρει τα αποτελέσματα που θέλετε.
- Οι λέξεις που θα χρησιμοποιείτε είναι πολύ σημαντικές. Να είστε σαφείς και συνοπτικοί σχετικά με το τι θέλετε να κάνουν οι χρήστες σας.
- Χρησιμοποιήστε λέξεις και φράσεις που κατευθύνουν τους χρήστες να αναλάβουν άμεσα δράση. (Αγόρασε τώρα), (Κάνε εγγραφή τώρα!).
- Δημιουργήστε μια επείγουσα κατάσταση ώστε οι χρήστες να δράσουν άμεσα (π.χ. Κλείσε 1 από τις 10 ΔΩΡΕΑΝ θέσεις τώρα).
- Προσπαθήστε το CTA σας να μην δημιουργεί ένα αίσθημα δέσμευσης ή πίεσης προς τον χρήστη. Έτσι, ο χρήστης θα είναι πιο εύκολο να προβεί στην ενέργεια που του ζητάτε (π.χ. ΔΩΡΕΑΝ δοκιμή χωρίς την προσθήκη πιστωτικής κάρτας)