Η landing page είναι μία συγκεκριμένη σελίδα η οποία δημιουργήθηκε είτε για μία συγκεκριμένη εκστρατεία είτε για έναν συγκεκριμένο στόχο μάρκετινγκ. Στην landing page οι χρήστες περιηγούνται ύστερα από μια διαφήμιση μέσα από την Google, το Facebook, το Instagram, το Υοutube ή από ένα email.
Σε αντίθεση με τις ιστοσελίδες που έχουν πολλούς στόχους και ενθαρρύνουν τον χρήστη να ανακαλύψει περισσότερα στοιχεία, η landing page είναι σχεδιασμένη για έναν συγκεκριμένο στόχο.
Μ’ αυτόν τον τρόπο η landing page είναι πολύ πιο αποτελεσματική στην αύξηση μετατροπών ύστερα από προωθητικές ενέργειες με αποτέλεσμα να μειώνεται και το κόστος ανά lead.
Πως θα πρέπει να είναι η δομή μιας landing page;
Οι landing pages θα πρέπει να έχουν μία συγκεκριμένη δομή ώστε να είναι πιο αποτελεσματικές και να οδηγήσουν τον χρήστη στην τελική ενέργεια που θέλουμε να κάνει. Η ενέργεια αυτή μπορεί να είναι η συμπλήρωση μιας φόρμας ενδιαφέροντος, η αγορά μιας υπηρεσίας ή προϊόντος ή η εγγραφή σ’ ένα newsletter.
Κάθε επιχείρηση είναι διαφορετική και γι’ αυτό μπορεί να είναι διαφορετικός κι ο τρόπος δημιουργίας της landing page. Βέβαια, ως επί το πλείστον έχουν την εξής δομή.
Τίτλος: είναι το κύριο μήνυμα που βλέπει ύστερα απ’ αυτό του διαφημιστικού μηνύματος. Θα πρέπει να αποτελεί τη συνέχεια το μηνύματος που έχει προηγηθεί, διαφορετικά ο χρήστης μπορεί να μπερδευτεί και να χάσει το ενδιαφέρον του.
USP: To USP (unique selling proposition) είναι ο λόγος που ξεχωρίζει αυτό που προσφέρουμε σε σχέση με την αγορά κι ο χρήστης που το βλέπει εκείνη την στιγμή θα πρέπει να αγοράσει το προϊόν ή την υπηρεσία μας. Το USP θα πρέπει να είναι ξεκάθαρο και συνοπτικό.
Benefits: Πολλές φορές βλέπουμε επιχειρήσεις να κάνουν το λάθος και να περιγράφουν τα χαρακτηριστικά της υπηρεσίας ή του προϊόντος αντί για τα οφέλη. Αυτό που ενδιαφέρει τους χρήστες είναι τα οφέλη που θα έχουν μέσα από την υπηρεσία σας ή από το προϊόν σας. Έτσι, θα πρέπει να συνδυάσετε και να παρουσιάσετε τα οφέλη που θα έχει ο πελάτης σας είτε μέσα από τα χαρακτηριστικά είτε να τα παρουσιάσετε μόνα τους.
Social Proof: H προβολή της εμπειρίας προηγούμενων πελατών είναι πολύ βασικό στοιχείο για να μπορέσουν να φύγουν οι αμφιβολίες που πιθανόν να έχει ο χρήστης εκείνη τη στιγμή και να ενισχυθεί η αξιοπιστία μας. Αυτό μπορεί να γίνει με μία γραπτή κριτική ή ένα βίντεο.
Προσφορά: Είναι καλό πάντα να υπάρχει κάποιου είδους προσφορά συγκεκριμένης χρονικής περιόδου η οποία μπορεί να αυξήσει πολύ περισσότερο τις μετατροπές στην landing page μας. Αυτό συμβαίνει επειδή ο επισκέπτης θέλει να εκμεταλλευτεί αυτή την προσφορά και γι’αυτό δρα πιο άμεσα. Αν δεν υπάρχει κάποια προσφορά τότε μπορεί να το αφήσει για κάποια άλλη στιγμή κι εντέλει να μην αγοράσει ποτέ από μας.
Ξεκάθαρο CTA: To CTA, είναι η ενέργεια που θέλουμε να κάνει ο επισκέπτης μέσα στην σελίδα προορισμού μας. Θα πρέπει να είναι μία κι εύκολη γι’ αυτόν. Όσα λιγότερα βήματα κάνει τόσο πιο εύκολα θα γίνει η μετατροπή. Παράδειγμα ενός CTA μπορεί να είναι, «αγόρασε τώρα», «απέκτησε την προσφορά τώρα», κτλ.
Παρακάτω μπορείτε να δείτε ένα παράδειγμα.
Αν θέλετε να προωθήσετε κάτι συγκεκριμένο και να αυξήσετε τις πωλήσεις σας και το ποσοστό μετατροπών στις καμπάνιες σας, τότε η δημιουργία μιας landing page είναι ο σωστός τρόπος ώστε να πετύχετε τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα.