Η δημιουργία ιστοσελίδας για μια επιχείρηση είναι ένα πολύ σημαντικό κομμάτι για την ανάπτυξή της και πολλές φορές για την ύπαρξή της. Πλέον ο κόσμος ψάχνει προϊόντα και υπηρεσίες μέσω του διαδικτύου και η ιστοσελίδα πολλές φορές είναι η πρώτη επαφή που έχουν με την επιχείρησή σας. Σκεφτείτε ότι η ιστοσελίδα αποτελεί τη βιτρίνα της επιχείρησής σας στο διαδίκτυο. Όση προσοχή δίνετε στη φυσική σας παρουσία αντίστοιχη θα πρέπει να δίνετε και στην ιστοσελίδα σας.
Όταν κάποιος ανοίγει το φυσικό του κατάστημα, γραφείο κτλ. θα δώσει βάση σε κάποια κύρια σημεία ανάλογα με την επιχείρησή του. Αυτά μπορεί να είναι ο εξοπλισμός που θα χρησιμοποιήσει, η διαρρύθμιση και το design του χώρου καθώς κι άλλα σημεία. Το ίδιο συμβαίνει κι όταν κατασκευάζουμε μια ιστοσελίδα. Θα πρέπει να δώσουμε προσοχή σε κάποια βασικά σημεία τα οποία είναι απαραίτητα ώστε η ιστοσελίδα να δουλεύει και να φέρνει τα αποτελέσματα που θέλουμε.
Τα σημεία αυτά που θα πρέπει να προσέξετε είναι τα εξής:
- Ανάλυση επιχειρηματικού project
- Τρόπος κατασκευής ιστοσελίδας
- Design ιστοσελίδας
- Περιεχόμενο ιστοσελίδας
Ανάλυση επιχειρηματικού project
Προτού ξεκινήσουμε τη δημιουργία της ιστοσελίδας είναι σημαντικό να αναλύσουμε με την εταιρεία που θα αναλάβει την κατασκευή της τον σκοπό της δημιουργίας της. Αυτό είναι το πρώτο βήμα κι ένα από τα σημαντικότερα. Εάν η επιχείρηση δεν μεταφέρει σωστά τους λόγους δημιουργίας της ιστοσελίδας τότε το project δεν θα επιφέρει τα αποτελέσματα που περίμενε ο πελάτης. Η εταιρεία που θα αναλάβει την κατασκευή της θα πρέπει να κάνει ένα ολοκληρωμένο consultation στον πελάτη ώστε να καταλάβει σε βάθος τη δυναμική του project.
Μερικά από τα ερωτήματα που θα πρέπει να απαντηθούν είναι:
Ποιος είναι ο σκοπός της κατασκευής της ιστοσελίδας;
- Μπορεί να θέλετε να φτιάξετε μια ιστοσελίδα η οποία απλά θα παρουσιάζει την επιχείρησή σας.
- Μπορεί να θέλετε να φτιάξετε μια ιστοσελίδα η οποία θα λειτουργεί ως μέσο αύξησης των πελάτων σας.
- Μπορεί να θέλετε να φτιάξετε μια ιστοσελίδα η οποία θα μπορεί να ξεχωρίζει και θα σας ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό.
Ποιες ενέργειες θέλετε να πραγματοποιούν οι χρήστες;
- Θέλετε οι χρήστες να μπορούν να συμπληρώνουν μια φόρμα;
- Θέλετε οι χρήστες να μπορούν να επικοινωνούν μέσω online chat μαζί σας;
- Θέλετε οι χρήστες να κατεβάζουν αρχεία από την ιστοσελίδα σας;
Θα υπάρχουν μελλοντικές ανάγκες; Tο project είναι δυναμικό;
Η εταιρεία που θα αναλάβει την κατασκευή της ιστοσελίδα σας θα πρέπει να γνωρίζει αν θα αλλάζει συνεχώς ή αν θα υπάρχουν κάποια μέρη που θέλετε εσείς να επεμβαίνετε. Αυτά είναι σημαντικά στοιχεία που θα πρέπει να διευκρινιστούν ώστε το project να μπορεί να εξελίσσετε ομαλά.
Τρόποι κατασκευής ιστοσελίδας
Ο τρόπος κατασκευής της ιστοσελίδας θα παίξει καθοριστικό ρόλο για την λειτουργεία του website, τις επιλογές που μπορεί να έχουμε, τα κόστη, την ασφάλεια του website, την ταχύτητα και τη δυνατότητα εξέλιξης στο μέλλον.
Μια ιστοσελίδα μπορεί να κατασκευαστεί με διαφορετικού τρόπους.
- Με κάποιο Website Builder : όπως το Wix, Shopify, Squarespace, κτλ.
- Με Custom κώδικα εξολοκλήρου από προγραμματιστές.
- Σε κάποιο συστήματα διαχείρισης περιεχομένου (CMS) χρησιμοποιώντας κάποιο έτοιμο template ή δημιουργώντας ένα custom theme πάνω στο CMS που έχουμε επιλέξει.
Τα πιο γνωστά CMS για την κατασκευή ιστοσελίδων είναι το WordPress, το Joomla και το Drupal.
Το WordPress είναι το πιο διαδεδομένο CMS και κατέχει την πρωτιά των ενεργών websites που το χρησιμοποιούν παγκοσμίως με ποσοστό 43%. Οι περισσότερες εταιρείες που κατασκευάζουν ιστοσελίδες χρησιμοποιούν το WordPress για την υλοποίηση των project τους.
Όμως όποιον τρόπο και να διαλέξετε θα πρέπει να προσέξετε τα εξής σημεία:
Την ταχύτητα φόρτωσης της ιστοσελίδας: Η ταχύτητα της ιστοσελίδας σας είναι πολύ σημαντικό κομμάτι για την αποτελεσματικότητά της. Εάν ο χρήστης επισκεφθεί την ιστοσελίδα σας και αργεί να φορτώσει τότε θα την εγκαταλείψει και θα χάσετε τον πελάτη. Για να έχετε μια γρήγορη ιστοσελίδα θα πρέπει να προσέξετε δύο πράγματα, το hosting πακέτο (το πακέτο φιλοξενίας) και τον τρόπο υλοποίησης της από την εταιρεία που αναθέσατε την κατασκευή.
Ασφάλεια της ιστοσελίδας: Θα πρέπει να υπάρχουν όλα τα πρωτόκολλα ασφάλειας της ιστοσελίδας όπως το ssl, security plugins, κτλ.
Ευελιξία για το μέλλον: Αν δημιουργήσετε μια ιστοσελίδα που δεν μπορείτε να επέμβετε εύκολα και να την εξελίξετε, τότε αυτό μπορεί να δημιουργήσει πρόβλημα στην επιχείρησή σας .
Design ιστοσελίδας
Ο σχεδιασμός της ιστοσελίδας είναι εξίσου σημαντικός για την επιτυχία της. Το design θα μεταφέρει στον χρήστη το brand της επιχείρησής σας και γι’ αυτό θα πρέπει να ακολουθεί τα brand guidelines της επωνυμίας σας. Η εμπειρία που θα ζήσει ο επισκέπτης στην ιστοσελίδα θα δημιουργηθεί κυρίως από το design.
Τα βασικότερα σημεία που πρέπει να προσέξουμε στο design είναι τα εξής:
Το user experience (UX): Στο website design, το user experience είναι αυτό που θα κάνει την εμπειρία του χρήστη εύκολη κι εύχρηστη. Με άλλα λόγια το στήσιμο της σελίδα όπως το μενού, τα CTAs, οι υπηρεσίες κι άλλες πληροφορίες που μπορεί να έχετε στην ιστοσελίδα σας θα πρέπει να αναλυθούν ώστε να δημιουργηθεί η σωστή δομή της. Επίσης, σημαντικό είναι το UX της ιστοσελίδας σας να είναι mobile friendly και responsive σ’ όλες τις συσκευές.
Το user interface (UI): To user interface από την άλλη πλευρά είναι το κομμάτι το οποίο θα δώσει χρώμα και ζωντάνια στη δομή που δημιουργήσαμε προηγουμένως μέσω του UX. O ui designer είναι αυτός που θα προσέξει την χρωματική παλέτα που θα χρησιμοποιήσει ώστε να συμβαδίζει με το brand σας, το μέγεθος των γραμματοσειρών, την συνοχή και την γενικότερη καλαισθησία του design η οποία είναι σημαντική.
Περιεχόμενο ιστοσελίδας
Το περιεχόμενο της ιστοσελίδας είναι το τελευταίο κομμάτι από τα 4 σημεία που θα πρέπει να προσέξετε όταν δημιουργήσετε τo website σας. Πρακτικά, τo περιεχόμενο θα πρέπει να έχει δημιουργηθεί πρώτα ώστε να μπορέσετε να φτιάξετε τη δομή και το design της ιστοσελίδας σας. Αυτό που θα πρέπει να έχετε το στο νου σας για να φτιάξετε ένα καλό περιεχόμενο είναι:
- Να είναι ξεκάθαρο
- Να στοχεύει την buyer persona σας
- Να έχει όλες τις πληροφορίες που μπορεί να ψάχνουν οι πελάτες σας
Να είναι ξεκάθαρο: Προσπαθήστε να φτάσετε γρήγορα στο θέμα χωρίς περιττές πληροφορίες. Αν ο επισκέπτης νιώσει ότι δεν βρίσκει την πληροφορία που θέλει θα φύγει από την ιστοσελίδα σας.
Να στοχεύει την buyer persona σας: Το τι λέτε είναι πολύ σημαντικό. Αυτά που επικοινωνείτε είναι οι πληροφορίες που θέλει να ακούσει το target audience σας; Προσπαθήστε να μην γράφετε γενικά αλλά στη βάση του δικού σας κοινού.
Να έχει όλες τις πληροφορίες που μπορεί να ψάχνουν οι πελάτες σας:. Όποιες απορίες έχουν οι πελάτες σας ή ό,τι πληροφορίες χρειάζονται σχετικά με τα προϊόντα, τις υπηρεσίες σας, την επιχείρησή σας, το τι σας διαφοροποιεί από τον ανταγωνισμό θα πρέπει να υπάρχουν στην ιστοσελίδα σας. Επιπλέον πληροφορίες όπως κριτικές πελατών, βραβεία, κτλ. ενδυναμώνουν την εικόνα σας.
Συνοψίζοντας, αυτά ήταν τα 4 βασικά σημεία που θα πρέπει να προσέξετε όταν δημιουργήσετε τη δική σας ιστοσελίδα. Σίγουρα υπάρχουν διαφοροποιήσεις ανάλογα με το project. Γι’ αυτό είναι καλό να δημιουργείτε το website με βάση τις δικές σας ανάγκες κι όχι σε κάτι έτοιμο και πρόχειρο.